9 Φεβρουαρίου 1999

Ενημέρωση - Προτάσεις

Συνάδελφοι,

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο σχετικά με το θέμα του διορισμού καθηγητών Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συνοψίζοντας, τα τελευταία δεδομένα είναι τα εξής:

  1. Ο Υφυπουργός Παιδείας και αρμόδιος για θέματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Ανθόπουλος έχει δηλώσει επανειλλημένως (σε τηλεοπτικές εκπομπές και στη βουλή σε δύο σχετικές ερωτήσεις) ότι οι πτυχιούχοι Πληροφορικής έχουν βολευτεί στον ιδιωτικό τομέα και δεν ενδιαφέρονται να διοριστούν στην εκπαίδευση. Επιπλέον, δήλωσε ότι προωθεί ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν το διορισμό των ενδιαφερομένων μη πτυχιούχων Πληροφορικής στον κλάδο της Πληροφορικής.
  2. Το Δεκέμβριο εκδόθηκε υπουργική απόφαση από τον κ. Ανθόπουλο με την οποία επιτρέπεται η ανάθεση μαθημάτων Πληροφορικής σε καθηγητές όλων των κλάδων με προσόν δύο μήνες σεμινάρια από επιστημονικούς φορείς
  3. Αναμένεται εντός των προσεχών ημερών νομοθετική ρύθμιση σχετικά με το διορισμό όσων έχουν προϋπηρεσία ως αναπληρωτές (σε όλους τους κλάδους) εκτός του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Τόσο ο Υπουργός όσο και ο Υφυπουργός Παιδείας έχουν δηλώσει και μάλιστα υπήρχαν πρόσφατα και δημοσιεύματα εφημερίδων, ότι θα ρυθμίσουν το θέμα δίνοντας το δικαίωμα διορισμού σε όσους έχουν ακόμη και ένα χρόνο προϋπηρεσία ως αναπληρωτές. Μια από τις μεθόδους που συζητείται είναι η διαγραφή από τις επετηρίδες όσων δεν έχουν αυτή την προϋπηρεσία ώστε να προλάβουν να διορισθούν όλοι οι αναπληρωτές μέχρι το 2002 οπότε λήγει η μεταβατική περίοδος ισχύος της επετηρίδας.

Συνάδεφοι,

Και μόνο από αυτά φαίνεται καθαρά ότι εξυφαίνεται ένα σχέδιο οριστικού αποκλεισμού μας από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με εμπνευστή τον κ. Ανθόπουλο. Ο κύριος αυτός γνωρίζει άριστα το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε (ο ίδιος εξάλλου το δημιούργησε) και έχει πάρει την απόφαση με κάθε τρόπο να μας διαλύσει. Προς απόδειξη των ισχυρισμών μου αυτών, παραθέτω τρία χαρακτηριστικά αποσπάσματα από απάντηση που έδωσε σε πρόσφατες επερωτήσεις στη Βουλή:

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΩΤΟ

"Στο παρελθόν υπήρξε δυνατότητα χρησιμοποίησης σε θέσεις διδασκαλίας Πληροφορικής και καθηγητών άλλων ειδικοτήτων. 'Ηταν οι λεγόμενοι δεκαεξαμηνίτες που ζήτησαν να ενταχθούν και στην επετηρίδα της Πληροφορικής. Το Υπουργείο Παιδείας σκέφθηκε σοβαρά να επαναφέρει εκείνη την τακτική διότι υπάρχουν πάρα πολλοί καθηγητές είτε συναφών είτε άλλων ειδικοτήτων που διαθέτουν το πτυχίο της πληροφορικής είτε με τη διαδικασία της επιμόρφωσης, είτε με τη διαδικασία της μετεκπαίδευσης. " Με άλλα λόγια συνάδελφοι, το πτυχίο μας δεν αξίζει περισσότερο από δύο μηνών σεμινάρια!

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

"Όσον αφορά τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει τα εκπαιδευτικά προβλήματα της χώρας αυτή η Κυβέρνηση, όπως και γενικότερα οι κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ., θα ήθελα να υπενθυμίσω τόσο στον κύριο συνάδελφο όσο και στους άλλους παρόντες συναδέλφους σ' αυτήν την Αίθουσα, ότι η Πληροφορική εισήχθη για πρώτη φορά το 1993-1994 στη χώρα μας. Την εισήγαγε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και εκείνην την εποχή ήμουν πάλι Υφυπουργός Παιδείας στο Υπουργείο Παιδείας. Επιμορφώσαμε χίλιους διακόσιους εκπαιδευτικούς, προκειμένου στα γυμνάσια, ως υποχρεωτικό μάθημα, να καθιερωθεί το μάθημα της Πληροφορικής." Βλέπετε συνάδελφοι, ότι όχι μόνο τώρα αλλά και στο παρελθόν, ο κ. Ανθόπουλος είχε συλλάβει το σχέδιο αποκλεισμού μας. Και το περηφανεύεται κιόλας!

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΡΙΤΟ

"Με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση το μάθημα της Πληροφορικής το περάσαμε ως επιλεγόμενο προαιρετικό μάθημα και στο λύκειο. Και στο λύκειο ως επιλεγόμενο μάθημα δεν έχει βαθμό ο οποίος να χρεώνεται ή να υπολογίζεται στο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, διότι θέλουμε απλά να μάθουμε στα παιδιά τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή." Αυτό είναι πλέον μνημείο υποκρισίας και εμπαιγμού. Θέλει ο κ. Ανθόπουλος να κάνει εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δημιουργώντας ένα καινούργιο μάθημα της πλάκας: την Πληροφορική. Προφανώς σκέφτεται ότι οι ευνοούμενοί του δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα σοβαρό και μοντέρνο πρόγραμμα σπουδών στην Πληροφορική.

Συνάδελφοι,

Τα πράγματα μου φαίνονται πολύ απλά. Ολόκληρη την ευθύνη για ό,τι συμβεί από εδώ και στο εξής την φέρουμε αποκλειστικά εμείς. Ο κ. Ανθόπουλος έχει πάρει θέση και το δηλώνει ευθαρσώς σε κάθε ευκαιρία ότι στόχος της ζωής του είναι να μας εξαφανίσει. Θα το δεχτούμε;

Η απάντησή μας σε αυτές τις μεθοδεύσεις πρέπει να είναι συντριπτική και άμεση. Εδώ και δύο χρόνια, λίγοι άνθρωποι προσπαθούν με αδιάκοπες προσπάθειες, να μη σταματήσει η αντίδρασή μας στον παραλογισμό. Μετά τις κινητοποιήσεις των φοιτητών το φθινόπωρο του 96, προσπαθήσαμε και πετύχαμε να μην χάσουμε το στόχο μας με τις δικαστικές προσφυγές που κάναμε και που κερδίσαμε. Να θυμίσω ότι πολλοί συνάδελφοι, από την αρχή αμφισβητούσαν τη σκοπιμότητα των κινητοποιήσεων και την αποτελεσματικότητα των δικαστηρίων. Νομίζω ότι η εμπειρία δύο ετών δικαιώνει όσους πίστεψαν στις δυνάμεις που έχουμε και αξιοποίησαν κάθε δυνατότητα παρέμβασης.

ΟΜΩΣ τώρα τα πράγματα αλλάζουν. Ο κίνδυνος να έχουμε άμεσα πολύ αρνητικές εξελίξεις είναι τεράστιος. Χρειάζεται η ενεργοποίηση όλων μας. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για κανένα που σέβεται το πτυχίο που έχει, που σέβεται τον εαυτό του. Ο κ. Ανθόπουλος εξομοιώνει τα πτυχία μας με πιστοποιητικά σεμιναρίων και ισχυρίζεται ότι δεν ενδιαφερόμαστε για την εκπαίδευση!

Συνάδελφοι,

Προσωπικά έχω παράπονα από τη μεγάλη πλειοψηφία των μελών του Συλλόγου μας. Δεν το έχω πει μέχρι τώρα αλλά δεν πάει άλλο. Οι περισσότεροι, δυστυχώς δείχνουν πλήρη αδιαφορία για το τι συμβαίνει στο επάγγελμά μας. Και μην εμφανιστούν κάποιοι να πουν ότι αυτό δεν ισχύει επειδή παίρνουν πού και πού ένα τηλέφωνο ή στέλνουν ένα mail ή στέλνουν τα στοιχεία τους για μια προσφυγή (για το δικό τους συμφέρον εξάλλου γίνονται οι προσφυγές). Την αδιαφορία την εντοπίζω στα εξής:

  1. Έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για να κάνουμε μια γενική συνέλευση και στην καλύτερη περίπτωση (1 φορά) ήρθαν 15 άτομα.
  2. Στέλνουμε συνεχώς ενημερωτικά κείμενα και πολλοί δεν κάνουν τον κόπο να τα διαβάσουν. Και μη μου πει κανείς ότι είναι μεγάλα γιατί ούτε τα μικρά δεν διαβάζουν πολλοί! Και έτσι αναγκαζόμαστε να λέμε και να ξαναλέμε τα ίδια πράγματα σε όλους λες και έχουμε χρόνο για ξόδεμα.
  3. Ακόμα και όταν τελικά κάποιοι ενημερώνονται, δεν φροντίζουν να ενημερώσουν άλλους συναδέλφους (και από άλλα τμήματα) που είτε δεν έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση είτε για κάποιο λόγο δεν γνωρίζουν τι γίνεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσληψη αναπληρωτών. Είχαμε ενημερώσει ότι είναι αναγκαίο να γίνουν οι αιτήσεις. Πόσοι φρόντισαν να ενημερώσουν άλλους συναδέλφους;

Για να είμαι δίκαιος θα πω ότι και από τον εαυτό μου και από το ΔΣ έχω παράπονα. Θα μπορούσαμε και έπρεπε να είχαμε κάνει πολύ περισσότερα πράγματα! Όμως η κρισιμότητα των στιγμών επιβάλλει την άμεση ενεργοποίηση όλων μας ώστε να μην δεχθούμε αιφνιδιαστικά το τελειωτικό χτύπημα. Σε συνεργασία με συναδέλφους από άλλα τμήματα αλλά και με το φοιτητικό σύλλογο του τμήματος, πρέπει άμεσα να επεξεργαστούμε λεπτομερές χρονοδιάγραμμα των ενεργειών μας και να το υλοποιήσουμε υπεύθυνα συμβάλλοντας όλοι όσο περισσότερο μπορούμε.

Στα πλαίσια αυτά, πρoτείνω:

  1. Γενική Συνέλευση την επόμενη Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου στο Ηράκλειο (κτίρια Πανεπιστημίου στην Κνωσό).
  2. Δημιουργία επιτροπής επικοινωνίας με στόχο την ενημέρωση των τμημάτων πληροφορικής και άλλων φορέων καθώς και των μέσων ενημέρωσης.
  3. Καταγραφή των συναδέλφων (πτυχιούχων οποιουδήποτε τμήματος Πληροφορικής) που εργάζονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως μόνιμοι, αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι ώστε να καταστεί δυνατή η άμεση επικοινωνία και η δημιουργία ενός δικτύου ενημέρωσης μαθητών, καθηγητών και γονέων.
  4. Επεξεργασία λεπτομερούς χρονοδιαγράμματος για τις ενέργειες που θα κάνουμε στο επόμενο τρίμηνο με στόχο την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης που θα άρει τον αποκλεισμό μας από την εκπαίδευση και την ενεργοποίηση όλων των φορέων της Πληροφορικής.

Αυτά προς το παρόν και παρακαλώ όσους έχουν ερωτήσεις ή αντιρρήσεις να στείλουν σχετικά μηνύματα στη λίστα.

Νεκτάριος Μουμουτζής

Για το λόγο αυτό θα πρέπει το συντομότερο να γίνει μια Γενική Συνέλευση και να αποφασίσουμε τι ακριβώς θα κάνουμε και πότε ώστε σε συνεργασία και με τους φοιτητές να ξεκινήσουμε έναν νέο κύκλο πιέσεων προς κάθε κατεύθυνση.