Γλώσσες προγραμματισμού (πρώτη γενιά)

Γλώσσα μηχανής

Στα παραπάνω κεφάλαια αναφέρθηκε ότι ο υπολογιστής είναι μια προγραμματιζόμενη μηχανή και για να εκτελέσει ακόμα και την πιο απλή λειτουργία θα πρέπει να του έχουν δοθεί λεπτομερής οδηγίες. Τι γλώσσα αντιλαμβάνεται όμως ένας υπολογιστής και κάθε υπολογιστής αντιλαμβάνεται την ίδια γλώσσα; Η απάντηση είναι ότι κάθε υπολογιστής έχει το δικό του ρεπερτόριο εντολών και η γλώσσα που αντιλαμβάνεται αποτελείται από ακολουθίες 0 και 1 και ονομάζεται γλώσσα μηχανής.

 

 

 

Το σύνολο των εντολών που αναγνωρίζει ένας υπολογιστής είναι:

  • εντολές μεταφοράς από την μνήμη στον σκληρό δίσκο και αντίστροφα
  • εντολές μεταφοράς από την μνήμη στην κεντρική μονάδα επεξεργασίας και αντίστροφα
  • εντολές που υλοποιούν αριθμητικές πράξεις
  • εντολές που υλοποιούν λογικές πράξεις
  • εντολές διακλάδωσης
  • και κάποιες ακόμα βοηθητικές εντολές

 

Όλες οι εντολές αποτελούνται από δύο βασικά μέρη την κωδικό εντολής(opcode) ο οποίος προσδιορίζει ποια εντολή είναι αυτή που εκτελείτε και των τελεστέο όπου περιέχει δεδομένα απαραίτητα για την εκτέλεση της εντολής.

 

Τα πρώτα πρόγραμμα γράφονταν σε αυτή την γλώσσα. Όμως αυτό δημιουργούσε προβλήματα. Δεδομένου ότι κάθε υπολογιστής είχε το δικό του σύνολο εντολών το πρόγραμμα δεν ήταν μεταφέρσιμο, δηλαδή φτιαχνόταν για υπολογιστές που διέθεταν το ίδιο σύνολο εντολών. Επίσης είναι μία γλώσσα που δεν είναι κατανοητή από τον άνθρωπο με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολη η συγγραφή και η συντήρηση (διόρθωση και προσθήκη νέων δυνατοτήτων) του κώδικα ενός προγράμματος.