Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να δει κανείς πώς δημιουργούνται οι 16-μηνίτες. Διότι το Π.Δ. 118 δεν αναφέρει πώς αποκτούν το ”προσόν” αυτό.
Λοιπόν, το πρώτο βήμα είναι η παρακολούθηση κάποιου σεμιναρίου 400 ωρών για Πληροφορική (συνήθως το περιεχόμενό του είναι εισαγωγικού χαρακτήρα). Τέτοια σεμινάρια διοργανώνει η Μαθηματική Εταιρεία και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών συνέχεια τα τελευταία χρόνια. Με τη βεβαίωση που παίρνουν όσοι το παρακολούθησαν και βασιζόμενοι σε μια εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ., κάνουν αίτηση για αναπληρωτές. Η επιλογή των αναπληρωτών είναι εξαιρετικά αδιαφανής. Επιλέγονται λοιπόν, εις βάρος δικών μας αποφοίτων που κάνουν παρόμοιες αιτήσεις, και σιγά σιγά συμπληρώνουν 16-μηνη διδασκαλία. Και τότε είναι έτοιμοι για να μπουν στην επετηρίδα! Υπάρχουν πιθανώς και άλλοι μηχανισμοί που ακόμη τους ψάχνουμε, αλλά αυτός είναι ο βασικός.
Όπως είναι φανερό, έχει στηθεί μια μηχανή παραγωγής διορισμών. Το ζήτημα είναι τεράστιο και αγγίζει τα όρια ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ. Σημειώστε εδώ ότι έχουν αναφερθεί περιπτώσεις χορήγησης ψευδών πιστοποιητικών που διερευνώνται και μόλις έχουμε στοιχεία θα σας ενημερώσουμε.
Το Π.Δ. 118/7.4.1995 αναφέρει στο άρθρο 4 παραγρ. 1 ότι ”Οπωσδήποτε όμως στους πίνακες διοριστέων προτάσσονται όσοι έχουν ή αποκτήσουν τα προσόντα της παρ. 2 του άρθρου 3”. Το ΥΠΕΠΘ εφαρμόζει αυτή τη διάταξη έχοντας φτιάξει δυο επετηρίδες στην ΠΕ19 (αντίστοιχα στην ΠΕ20), τη 01 και 02. Η μία είναι η 01 στην οποία εγγράφονται όσοι έχουν πτυχίο καθηγητικής σχολής ή παιδαγωγικό πτυχίο και στην 02 όλοι οι υπόλοιποι (άρα και εμείς). Στους διορισμούς, επιλέγονται οι εγγεγραμμένοι στην 01 και όταν αυτοί εξαντληθούν, τότε και μόνο τότε, διορίζονται άτομα από τη 02. Γι΄αυτό και ένας δικός μας απόφοιτος γραμμένος το 1992 δεν προηγείται ενός 16-μηνίτη μαθηματικού γραμμένου το 1995, διότι ο πρώτος είναι στη 02, ενώ ο δεύτερος στη 01. Όμως εμείς, υποστηρίζουμε ότι αυτό (δύο επετηρίδες στην ΠΕ19) είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ (βλ. επόμενη ενότητα για τις δικαστικές ενέργειες).
Με πρωτοβουλία μελών του ΣΠΕΥΠΚ και με τη στήριξη του συλλόγου ολόκληρου έχει γίνει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του Π.Δ. 118 ώστε
Παράλληλα έγιναν επαφές με παράγοντες του ΥΠΕΠΘ για να λυθεί πολιτικά το πρόβλημα. Τόσο ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ κ. Πανάρετος όσο και άλλοι υπάλληλοι του Υπουργείου και σύμβουλοι του υπουργού δέχονται το δίκαιο των αιτημάτων μας. Αλλά δεν έχουν κάνει τίποτε ουσιαστικό. Ο κ. Πανάρετος κάποια στιγμή είχε πει: ”Έχετε δίκιο παιδιά αλλά δεν κάνετε και τίποτε” Ομολόγησε ότι όσο δεν κάνουμε κάτι δυναμικό αυτοί θα συνεχίσουν να γράφουν τη δικαιοσύνη στα παλιά τους τα παπούτσια! Η εκδίκαση της προσφυγής έχει αναβληθεί για το Νοέμβριο του 1996.
Πρόκειται να γίνει μια ακόμη προσφυγή αποφοίτων μας που μόλις αποφοίτησαν από τη ΣΕΛΕΤΕ και πήγαν τα δικαιολογητικά στο ΥΠΕΠΘ για να ”προταχθούν” στη επετηρίδα τους έσβησαν από από τη 02 και τους έγραψαν στο ΤΕΛΟΣ της 01!
Τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα καταθέσουμε προσφυγ΄ή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της κατ΄'άρτισης των πινάκων διοριστών του 1996. Η θέση μας είναι ότι κακώς δημιουργήθηκαν δύο επετηρίδες στην ΠΕ19 (η 01 για αυτούς που έχουν παιδαγωγικό πτυχίο ή πτυχίο καθηγητικής σχολής, και η 02 για όλους τους υπόλοιπους). διότι η λέξη ”προτάσσονται” του Π.Δ. 118/7.4.1995 σημαίνει ότι οι προηγούνται ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΧΡΟΝΙΑ και όχι όπως συμβαίνει τώρα. Ακριβώς αυτό ισχύει για τους πολύτεκνους και με νόμο που χρησιμοποιεί ακριβώς την ίδια διατύπωση (Ν. 1558/1985 (137 Α'), άρθρο 15, κατηγορία Β' παραγραφος 3). Άρα εδώ προκειται και για ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ και επομένως οι φετεινοι διορισμοί είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ.
Δευτερη ενέργεια είναι η κατάθεση αίτηση αναστολής των διορισμών μέχρι να εκδικασθεί η παραπάνω προσφυγή. Στόχος μας είναι η κατάθεση της αίτησης αυτής να συνδυασθεί με κάποια κίνηση για να δοθεί η μεγαλύτερη δυνατή δημοσιότητα.
Τα αιτήματα που θέτουμε είναι:
Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο σε αυτή τη φάση να μην θέσουμε θέμα να θεωρηθεί το τμήμα μας καθηγητική σχολή διότι θα δημιουργηθούν προβλήματα στη συνεννόηση και κοινή δράση με αποφοίτους, φοιτητές και καθηγητές άλλων τμημάτων Πληροφορικής. Εξάλλου το θέμα της παιδαγωγικής κατάρτισης είναι τεράστιο και πρέπει να τύχει άλλης αντιμετώπισης και προσεκτικής μελέτης. Το ζητούμενο τώρα είναι να ξεμπερδέψουμε μια και καλή με τους μη ειδικούς. Ας γίνει αυτό και μετά με την ησυχία μας συζητούμε τα υπόλοιπα.
Επιδιώκουμε να αναδείξουμε το πρόβλημα μας κυρίαρχο θέμα που αντικατοπτρίζει το μοντέλο της εκπαίδευσης που επιδιώκουμε ως κοινωνία και τη σημασία που πρέπει να έχει η πληροφορική στον εκσυχρονισμό της χώρας.
Εκμεταλλευόμαστε όλες τις δυνατότητες που έχουμε όντας σε προεκλογική περίοδο. Το δικαίο των αιτημάτων μας είναι αυτονόητο, φτάνει να ενημερωθεί σωστά η κοινή γνώμη και να γίνουμε περισσότερο εξωστρεφείς και διεκδικητικοί.
Επιδιώκουμε τη συμμετοχή ΟΛΩΝ των αποφοίτων, φοιτητών και καθηγητών των Τμημάτων Πληροφορικής Πανεπιστημιακών και Πολυτεχνικών Τμημάτων. Στόχος μας οι ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ και ΑΜΕΣΕΣ κινητοποιήσεις τοπικά και κεντρικά.
Επιδιώκουμε, άμεσα, συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας όπου θα απαιτήσουμε πριν από τις εκλογές να τροποποιηθεί το ισχύον Π.Δ. ώστε:
Η τροποποίηση αυτή είναι εφικτό να γίνει προεκλογικά, διότι πρόκειται περί προεδρικού διατάγματος κανονιστικού χαρακτήρα.
Η διαπραγμάτευση με τον Υπουργό Παιδείας πρέπει να γίνει υπό το καθεστώς κινητοποιήσεων ώστε να ασκηθεί η μέγιστη δυνατή πίεση. Διαφορετικά δεν πρόκειται να πετύχουμε ΤΙΠΟΤΕ.
Το αποκορύφωμα των κινητοποίησεών μας, εφόσον δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματά μας θα είναι πορεία διαμαρτυρίας όλων των φοιτητών και αποφοίτων πληροφορικής Α.Ε.Ι. στην Αθήνα και η παράδοση των εκλογικών βιβλιαρίων μας στον Υπουργό.
Μέχρι τότε, πρέπει να μην μείνει εφημερίδα, και σταθμός που να μην ενημερωθούν για το τι συμβαίνει. Επειδή τα μέσα αυτά θέλουν στοιχεία για να δημοσιοποιήσουν το θέμα μας, κινητοποιούμαστε ΟΛΟΙ για να εντοπίσουμε περιπτώσεις διορισμών ασχέτων (Θεολόγων, Φιλολόγων, Νοσηλευτών κ.λ.π.) καθώς και περιπτώσεις χορήγησης ψευδών πιστοποιητικών παρακολούθησης σεμιναρίων και 16-μηνης εμπειρίας.
Προτείνονται οι παρακάτω δράσεις τοπικά:
Φυσικά τα παραπάνω είναι απλές προτάσεις. Μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε
και να κάνετε κινήσεις που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης.
Μια τέτοια ιδέα είναι να στηθούν 5-6 υπολογιστές έξω από ένα γυμνάσιο και
να υπάρχει ένα πανώ που να λέει ”Το Υπουργείο Παιδείας βάζει Θεολόγους
να διδάσκουν πληροφορική μέσα στις τάξεις. Εμείς διδάσκουμε στο πεζοδρόμιο¨