Γενικές συμβουλές για Βιογραφικό

Το βιογραφικό σου (CV ή resume αγγλιστί) αντιπροσωπεύει την πρώτη αλληλεπίδραση που θα έχεις με κάποιον εργοδότη ή άλλον οργανισμό. Σε αντίθεση με τις συνεντεύξεις (που συνήθως ακολουθούν) δεν σου δίνεται η ευκαιρία να χρησιμοποιήσεις τις κοινωνικές σου δεξιότητες ή να εξηγήσεις ή να προσθέσεις κάτι πέρα από αυτά που είναι γραμμένα σε αυτό. Είναι η προσωπική σου αναπαράσταση και ένα καλό βιογραφικό βελτιώνει τις πιθανότητες να περάσεις στο επόμενο στάδιο (την συνέντευξη) όπου μπορούν να αξιολογήσετε (και οι δύο) αν θέλετε να συνεργαστείτε.

Ποιος διαβάζει το βιογραφικό μου;

Πριν ξεκινήσεις να φτιάχνεις το βιογραφικό σου, πρέπει να σκεφτείς: ποιος το διαβάζει; Δομούμε διαφορετικά την πληροφορία ανάλογα με το ακροατήριο. Η απάντηση είναι “εξαρτάται”, αλλά στο 90% των περιπτώσεων το διαβάζει κάποιος ανιχνευτής ταλέντου (recruiter) που ψάχνει να βρει πολλά υποσχόμενους μηχανικούς. Κάθε μέρα θα κοιτάξει χιλιάδες βιογραφικά και θα επιλέξει μια δεκαριά (1/100) για να τα προωθήσει στο επόμενο βήμα. Συνήθως ο ανιχνευτής ταλέντου δεν έχει βαθιές τεχνικές γνώσεις, αλλά συνήθως κάνει ένα επιφανειακό διάβασμα ψάχνοντας για όρους που ταιριάζουν με την θέση.

Βασικοί Κανόνες

  1. Το μέσο είναι το μήνυμα. Θες το αρχείο που θα στείλεις να είναι σύντομο, καθαρογραμμένο, επαγγελματικό, όμορφο. Συγκεκριμένα:
    • Μέχρι 1 σελίδα.
    • Μόνο σε PDF μορφή (ή ίσως interactive ιστοσελίδα αν είναι για web ρόλους). Όχι .doc / .docx .
    • Όχι τυπογραφικά, σωστή χρήση γλώσσας.
  2. Θες να βεβαιωθείς ότι οποιαδήποτε επαγγελματική εμπειρία έχεις είναι στην αρχή του βιογραφικού. Το να έχεις κάνει βοηθός εργαστηρίου ή άλλη ερευνητική δουλειά προφανώς μετράει.
  3. Βεβαιώσου ότι στα προαπαιτούμενα που ζητάει η δουλειά έχεις αναφέρει οποιοδήποτε project σχετίζεται άμεσα πάνω πάνω. Π.χ., ζητάνε SQL experience - φρόντισε να αναφέρεις το μεγαλύτερο project με το οποίο ασχολήθηκες και περιείχε SQL (ανάφερε συγκεκριμένες τεχνολογίες - πχ PostgreSQL σε Linux με django κοκ).
  4. Δεν βάζουμε φωτογραφία μας! (τουλάχιστον σε ξένες εταιρίες είναι λόγος να μην εξεταστεί το βιογραφικό). Αποφεύγουμε να βάλουμε προσωπικά δεδομένα όπως την ημερομηνία γέννησης, διεύθυνση ή το τηλέφωνό μας (αυτό το τελευταίο παίζεται ανάλογα με το πόσο “παλιομοδίτικη” είναι η εταιρεία). Είμαστε στην ηλεκτρονική εποχή, αν θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί σου έχουν το email σου.
  5. Οπουδήποτε μπορούμε βάζουμε μετρικές. Παραδείγματα: 1) με αυτήν την υλοποίηση βελτίωσα την αποδοτικότητα του βασικού αλγορίθμου κατά 90%, 2) μειώσαμε στο μισό τον χρόνο που απαιτείται για να τρέξει μια διαδικασία, 3) η βαθμολογία μου με τοποθετεί στο τοπ 5% των αποφοίτων, κοκ.
  6. Αποφεύγουμε την χρήση επιθέτων που μας χαρακτηρίζουν - π.χ., είμαι πολύ δημιουργικός και δουλευταράς - αυτό είναι η άποψή μας και δεν μετράει, ο έμπειρος recruiter απλά κοιτάει τα δεδομένα και περιμένεις να βγάλει αυτό το συμπέρασμα ερμηνεύοντάς τα.

Κατανομή

Δεν ξέρουμε σε ποιο ποσοστό αποφοίτων βρισκόμαστε; Το παρακάτω πιθανώς σας δίνει μια προσέγγιση.

Βαθμός 5.5-6 6-6.5 6.5-7 7-7.5 7.5-8 8-8.5 8.5-9 9-9.5 9.5-10
Ποσοστό 100% 99.7% 90.2% 64.8% 40.5% 20.0% 11.3% 4.4% 0.9%

Συμφέρει να αναφέρει ένα τέτοιο ποσοστό εφόσον βρίσκεστε στο άνω 20% - διαφορετικά καλύτερα να τονίσετε άλλα μέρη του βιογραφικού σας.