Καλωσορίσατε στη σελίδα της ΑΝ.Α.ΔΡΑΣΗΣ Πληροφορικής

Τι είναι το ΔΙΚΤΥΟ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ;

ΔΙΚΤΥΟ: Συντονίζουμε τη δράση μας μέσω πανελλαδικών συνελεύσεων ανοίγοντας διαύλους πολιτικής επικοινωνίας μεταξύ μας.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Αμφισβητούμε κάθε μορφή κηδεμονευόμενου συνδικαλισμού και πολιτικής εξάρτησης.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΣΜΟΣ: Επιδιώκουμε την όξυνση των κοινωνικών διεκδικήσεων και διαφωνούμε με κάθε λογική εφησυχασμού και μοιρολατρίας.

ΑΡΙΣΤΕΡΑ: Τοποθετούμε το "εμείς" πάνω από το "εγώ" και οραματιζόμαστε μια κοινωνία χωρίς εκμετάλευση.

ΣΧΗΜΑ: Λαμβάνουμε τις πολιτικές μας αποφάσεις μέσα από αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, ανοιχτές στον οποιοδήποτε, αντιτιθέμενοι σε κάθε ιεραρχικό μοντέλο παραταξιακής οργάνωσης.

Ο Πρότυπος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας και η Προτεινόμενη Μεθοδολογία για την σύνταξη Τετραετών Ακαδημαϊκών-Αναπτυξιακών Προγραμμάτων όπως τους παρουσίασε ο Στυλιανίδης στην Κομοτηνή

4.3.2008

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τον Πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την Προτεινόμενη Μεθοδολογία για την σύνταξη Τετραετών Ακαδημαϊκών-Αναπτυξιακών Προγραμμάτων

 

Άρθρο 16: η επιστροφή

Η Κομοτηνή ήταν η αρχή…

4.3.2008

Μα, θα αναρωτηθείτε, το άρθρο 16 ήθελαν να το αναθεωρήσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά μετά τους αγώνες της γενιάς του άρθρου 16 και την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα, η αναθεώρηση κατέρρευσε. Πολύ σωστά. Όμως γίνεται πια ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση θέλει να περάσει τις συνέπειες από την αναθεώρηση του 16 μέσα από νόμους και διατάγματα. Την υποταγή, δηλαδή, του πανεπιστημίου στις ανάγκες της οικονομίας και δημιουργία εκπαιδευτικού πλαισίου που θα ανταποκρίνεται στις αλλαγές στην αγορά εργασίας (ευέλικτη απασχόληση, 400 έως 700€, συρρίκνωση επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων, πειθάρχηση) και άρα κατακερματισμός πτυχίων και επαγγελματικών δικαιωμάτων, υποταγή της γνώσης στις εφήμερες ανάγκες της αγοράς, εμπέδωση της πειθάρχησης στους φοιτητές-αυριανούς εργαζόμενους, περαιτέρω εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών, για να μάθουμε να δουλεύουμε και να μην αντιμιλάμε, για όσο θα αρκούν οι υπερεξειδικευμένες γνώσεις μας.

Στην Κομοτηνή ο υπουργός παιδείας παρουσίασε τον πρότυπο εσωτερικό κανονισμό στη μη θεσμοθετημένη σύνοδο πρυτάνεων που γινόταν εκτός ασύλου, τη στιγμή που οι δυνάμεις καταστολής χτύπησαν τη φοιτητική διαδήλωση που προσπάθησε να προσεγγίσει το χώρο. Ταυτόχρονα έχουν δρομολογηθεί οι αλλαγές στην έρευνα και τα μεταπτυχιακά. Επιχειρούν να διαγράψουν τις πολύμηνες κινητοποιήσεις μας και να φιμώσουν την γνώμη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Φαίνεται πως δεν κατάλαβαν τίποτα και νομίζουν ότι μπορούν ακόμα να κοροϊδεύουν την κοινωνία.

Ας τα πάρουμε από την αρχή και ας δούμε τι θα σήμαινε η αναθεώρηση του άρθρου 16 και τι φέρνουν οι νόμοι και τα διατάγματα:

• Κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Τόσο στο νόμο πλαίσιο, όσο και στους νόμους για τα μεταπτυχιακά, την έρευνα, αλλά και τα προεδρικά διατάγματα και τις υπουργικές αποφάσεις που εξειδικεύουν την εφαρμογή των νόμων, αμφισβητείται ο δημόσιος χαρακτήρας. Η εξεύρεση ξένων πόρων και η εμπλοκή ιδιωτών και επιχειρήσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χαρακτηρίζει τα παραπάνω. Φυσικά σε αυτά πρέπει να προστεθεί και η πρόθεση της κυβέρνησης για ισοτίμηση των πτυχίων των σχολών με αυτά των ΚΕΣ.

• Κατάργηση του δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Στα μεταπτυχιακά τα δίδακτρα είναι ήδη πραγματικότητα και τώρα γίνονται και καθεστώς, η εξεύρεση παραπάνω πόρων αφήνει ανοιχτό το παράθυρο και για συμμετοχή των φοιτητών στο κόστος, ενώ ήδη θίγεται η δωρεάν διανομή των συγγραμμάτων.

• Λειτουργία του πανεπιστημίου με όρους επιχείρησης. Εξεύρεση πόρων, μάνατζερ που συγκεντρώνουν όλες τις οικονομικές εξουσίες, στόχος για προσέλκυση ξένων φοιτητών-πελατών, 4ετή αναπτυξιακά πλάνα είναι μερικές από τις πτυχές του πανεπιστημίου-σούπες μάρκετ. Σε αυτά προστίθενται οι «ανταποδοτικές υποτροφίες» και τα δάνεια για τους φοιτητές.

• Κατάργηση του αυτοδιοίκητου και των ακαδημαϊκών ελευθεριών. Ο νέος νόμος κατακρεουργεί το άσυλο. Αλλά αυτό δεν τους έφτανε. Θεσμοθετούνται μια σειρά από πειθαρχικά όργανα με εξωπανεπιστημιακούς και δικαστές που μετατρέπουν το πανεπιστήμιο σε ένα απέραντο δικαστήριο για τους διαφωνούντες και όσους επιλέγουν να μην υπακούσουν στους νόμους της αναδιάρθρωσης.

• Εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών. Συρρίκνωση των εξεταστικών σε 3 εβδομάδες, προαπαιτούμενα μαθήματα, όριο φοίτησης 2ν χρόνια είναι μερικά από τα μέτρα που θέλουν να κάνουν το πανεπιστήμιο να θυμίζει λύκειο…

• Αξιολόγηση και πιστωτικές μονάδες Μέσα από την αξιολόγηση θέλουν να αναγκάσουν τα πανεπιστήμια να αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών σε μια κατεύθυνση εκμάθησης εργαλειακών γνώσεων που ζητά σήμερα η αγορά εργασίας και να εξαναγκάσουν τις σχολές, δια του οικονομικού εκβιασμού, να μεταλλάξουν το πανεπιστήμιο σύμφωνα με τη διαδικασία της Μπολόνια. Μέσα από τις πιστωτικές μονάδες, τα πτυχία χάνουν τη συνοχή τους και γίνονται διάσπαρτες γνώσεις. Τα μαθήματα «ποσοτικοποιούνται» (στο εξωτερικό από τις πιστωτικές μονάδες εξαρτώνται και τα δίδακτρα…), ενώ διασπώνται έτσι και τα επαγγελματικά δικαιώματα, μαθαίνοντας στους φοιτητές να μπαίνουν σε έναν αδιέξοδο ανταγωνισμό συλλογής μονάδων, ατομικής καριέρας και ατομικής διαπραγμάτευσης με την εργοδοσία.

Όμως οι μονόδρομοι των ατομικών λύσεων που θέλουν να μας επιβάλουν έχουν σπάσει πια. Τα περασμένα 2 χρόνια επιλέξαμε να αμφισβητήσουμε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο. Επιλέξαμε να αγωνιστούμε για δημόσια και δωρεάν παιδεία. Να αγωνιστούμε για να μην είμαστε η γενιά των 700€, της ανασφάλιστης εργασίας, της ημιαπασχόλησης. Απέναντι στη δύσκολη επιβίωση που κανόνιζαν για εμάς, επιλέξαμε ζωή. Επιλέξαμε να πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. Όμως ο αγώνας μας αμφισβητείται σήμερα και πρέπει να δώσουμε ξανά απάντηση.

Τώρα χρειάζεται και πάλι να διεκδικήσουμε συλλογικά.

videάκι για το Δίκτυο Αυτόνομων Ριζοσπαστικών Αριστερών Σχημάτων

29.10.2007

Σχολείο. Φροντιστήρια. Εξετάσεις.

Ποιος ελεύθερος χρόνος; Ποια ζωή;

26.09.2007

Και ξαφνικά νιώθεις απελευθερωμένος. Μπαίνεις στο πανεπιστήμιο. Πιθανώς όχι εκεί που ήθελες. Και σε υποδέχονται χαμογελαστοί οι «καλύτεροί σου φίλοι». Σου σφίγγουν το χέρι, σε καλούν σε πάρτυ. Στα προσφέρουν όλα απλόχερα, «χωρίς αντάλλαγμα». Σου αποκρύπτουν την πραγματική κατάσταση. Την υποβάθμιση των σπουδών, την έλλειψη υποδομών, το αβέβαιο μέλλον. Και οι κυβερνήσεις χειροτερεύουν την κατάσταση. Η εκπαίδευση αντιμετωπίζεται σαν εμπόρευμα και οι ρυθμοί σπουδών αρχίζουν να θυμίζουν λύκειο. Πρέπει να πάρεις το πτυχίο γρήγορα.. Να κάνεις και μεταπτυχιακό γρήγορα. Ξανά εξετάσεις,εξετάσεις...

Για να δουλέψεις για 700 το μήνα. Χωρίς δικαιώματα. Χωρίς φωνή. Αλλά αυτό δε θα στο πούνε. Δεν το γράφουν στους φανταχτερούς μπλε και πράσινους φακέλους τους.

Ούτε για τους αγώνες για δημόσια δωρεάν παιδεία και μια καλύτερη ζωή θα σου πουν. Αλλά δεν μπορούν να τους κρύψουν. Συμμετείχε η αδερφή σου. Το έζησαν οι φίλοι σου. Το είδες και μόνος σου. Οι νέοι πλέον δε συμβιβάζονται.

Τι καταφέραμε; Νικήσαμε! Σταματήσαμε την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Μπλοκάρουμε την εφαρμογή του αυταρχικού νέου νόμου πλαίσιο που θέλει να κάνει τα ΑΕΙ επιχειρήσεις. Κόντρα στη συναίνεση των δύο μεγάλων κομμάτων. Κλείσαμε τα αυτιά μας στη ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ, στους υποστηρικτές τους στα πανεπιστήμια. Αυτούς που σήμερα σου σφίγγουν το χέρι χαμογελώντας. Διαλέξαμε το δρόμο της αξιοπρέπειας. Αντέξαμε στη βία. Και της αστυνομίας και των ΜΜΕ.

Και δε νικήσαμε μόνο για το άρθρο 16. Καταργήσαμε ολόκληρη τη συνταγματική αναθεώρηση. Που θέλει να αποχαρακτηρίσει δασικές εκτάσεις αλλάζοντας το άρθρο 24. Σπάσαμε τη δικομματική συναίνεση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ .

Και τώρα αποδεικνύεται η σημασία αυτής της νίκης. Τώρα που κάψανε τη μισή Ελλάδα. Τώρα που άφησαν 67 ανθρώπους αβοήθητους να καούν. Και δεν ήταν ασύμμετρη απειλή. Ήταν οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν εδώ και τόσα χρόνια για το περιβάλλον. Ήταν οι προτεραιότητες που τέθηκαν από την κυβέρνηση, καθώς ο κ.Πολύδωρας αντί να μεριμνά για την πρόληψη των πυρκαγιών, αποδιδόταν σε μία χωρίς προηγούμενο συκοφάντηση του φοιτητικού κινήματος και της Αριστεράς.

Όμως εμείς δεν θα τους επιτρέψουμε να εμπορευματοποιούν κάθε δημόσιο αγαθό. Δεν θα τους αφήσουμε να κάνουν και τον τελευταίο ελεύθερο χώρο τσιμέντο. Γιατί πλέον μπορούμε να νικάμε! Ξέρουμε να νικάμε!

Μας αξίζει ένα δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο.

Μας αξίζει να έχουμε πτυχία με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.

Μας αξίζει μια ζωή με ελεύθερους χώρους και με πράσινο.

Διαλέγουμε να αντιστεκόμαστε συλλογικά με όπλο την αξιοπρέπεια μας και την ενότητα στη δράση...

Διαλέγουμε το δρόμο της αμφισβήτησης!

 

 

 

δεν είναι ανίκητοι!

 

 

υπάρχει τρόπος!

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτική Αναδιάρθρωση

26.03.2007

Εικόνες από το μέλλον…

Καλώς ήρθατε στο «πανεπιστήμιο» της Μαριέττας Γιαννάκου και του Γιωργάκη Παπανδρέου. Καιρός να αγοράσετε τα συγγράμματα σας και να ξεκινήσετε το κυνήγι των πιστωτικών μονάδων. Αφού πρώτα πληρώσετε τα δίδακτρά σας. Τώρα μπορείτε να συνεχίσετε και να ολοκληρώσετε τον 1ο κύκλο σπουδών σας, που θα σας δώσει λίγες εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις ώστε να μπορείτε να μπείτε άμεσα στην παραγωγή, για λίγο καιρό… Αν τα λεφτά σας φτάνουν και είστε λίγο τυχερός μπορείτε να συνεχίσετε στον 2ο κύκλο σπουδών, όπου θα μάθετε κάτι παραπάνω. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι το ίδρυμά σας θα πάρει καλό βαθμό στην αξιολόγηση και δεν θα χάσουν την αξία τους οι πιστωτικές μονάδες σας. Αν κάτι από αυτά δεν σας αρέσει και σκέφτεστε να κάνετε κάτι για να τα αλλάξετε, καμιά συνέλευση, καμιά παράσταση διαμαρτυρίας ή ακόμα καμιά κατάληψη, να το βγάλετε από το μυαλό σας, γιατί με την κατάργηση του Ασύλου οι αστυνομικοί κυκλοφορούν ελεύθεροι στο πανεπιστήμιο. Και δεν χανόμαστε, σε λίγο καιρό θα τα ξαναπούμε στο Ινστιτούτο Δια Βίου Εκπαίδευσης, που βέβαια ιδρύθηκε υπό την αιγίδα της ίδιας εταιρείας που χρηματοδοτεί το «πανεπιστήμιο» σας, για να επανακαταρτιστείτε, με δικό σας κόστος φυσικά, ώστε να μας είστε και πάλι χρήσιμος…

Διαβάστε ολόκληρο κείμενο

Ιδρύθηκε η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΕΝΟΤΗΤΑ σε ΑΕΙ-ΤΕΙ!

16.03.2007

Η Αριστερά να βάλει το νεοφιλελευθερισμό στο περιθώριο!

Στο προσκήνιο οι ανάγκες του λαού, των εργαζομένων και της νεολαίας!

Εμείς που συγκεντρωθήκαμε στις 10-11 Μάρτη στο Πολυτεχνείο στην Αθήνα, φοιτητικές παρατάξεις, συλλογικότητες, δυνάμεις της αριστεράς, αυτόνομα και ανεξάρτητα ριζοσπαστικά σχήματα και ανένταχτοι φοιτητές και φοιτήτριες που βρεθήκαμε μαζί εδώ και ένα χρόνο σε έναν από τους μεγαλύτερους φοιτητικούς αγώνες των τελευταίων δεκαετιών, αποφασίζουμε σήμερα να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα και να συγκροτήσουμε μια ενωτική πρωτοβουλία και συσπείρωση στους χώρους σπουδών.

Διαβάστε ολόκληρη τη Διακήρυξη

Δημοσιεύθηκε ο Νέος Νόμος Έκτρωμα

26.02.2007

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τον νέο νόμο Πλαίσιο που προτάθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.

Γενικές οδηγίες για την αντιμετώπιση των δακρυγόνων

26.02.2007

Εδώ μπορείτε να βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για τα δακρυγόνα, καθώς και οδηγίες για το πως μπορείτε να προστατευτείτε από αυτά!

Αρχείο Παλαιότερων Ανακοινώσεων...

 

Εδώ μπορείτε να βρείτε παλαιότερες ανακοινώσεις που έχουν δημοσιευθεί στο site.

ΔΙΚΤΥΟ - ΑΝ.Α.ΔΡΑΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ