9 προτάσεις για το τμήμα
Είναι αναγκαίο να σταθούμε απέναντι στα τρέχοντα προβλήματα της σχολής με προτάσεις και να δώσουμε λύση:
- Επιπλέον εξεταστική για τους επί πτυχίο φοιτητές (πτυχιακή εξεταστική). Οι πτυχιακές εξεταστικές είναι θεσμός στις περισσότερες σχολές . Εξυπηρετούν τους τελειόφοιτους και περιορίζουν κατά πολύ τον χρόνο φοίτησης. Νομίζουμε ότι είναι ένα καθολικό αίτημα που πρέπει επιτέλους να υλοποιηθεί.
- Δωρεάν σύνδεση στο INTERNET για όλους τους φοιτητές-τριες . Η χρήση INTERNET είναι αναγκαία στη σχολή και όπως υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα μας για δωρεάν πρόσβαση στη γνώση μέσω των δωρεάν συγγραμμάτων πρέπει να διεκδικήσουμε τη δωρεάν και για όλους πρόσβαση στην επιστημονική γνώση μέσω του INTERNET.
- Ενίσχυση και χρηματοδότηση επιμορφωτικών δραστηριοτήτων όπως εκπαιδευτική εκδρομή, επισκέψεις σε μουσεία κ.α. Θεωρούμε τη διεξαγωγή εκπαιδευτικής εκδρομής και την επίσκεψη σε μουσείο, πανεπιστημιακό ίδρυμα ή βιομηχανικό χώρο αναπόσπαστο και απαραίτητο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έτσι τα έξοδα πρέπει να καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του πανεπιστημίου και όχι από τους φοιτητές.
- Δικαίωμα όλων των φοιτητών να δουν τα γραπτά τους.
- Στα αποτελέσματα των εξετάσεων να κοινοποιούνται οι επιδόσεις όλων των φοιτητών που έγραψαν και όχι μόνο των επιτυχόντων.
- Οι παραδόσεις και σημειώσεις των μαθημάτων να μοιράζονται επίσημα από τους καθηγητές σε ηλεκτρονική μορφή ή σε χαρτί. Αυτό δεν είναι δουλειά των παρατάξεων. Οι πληρωμένες και ακριβές σημειώσεις στο φωτοτυπίο είναι μια θλιβερή εικόνα και το μοίρασμα από τις παρατάξεις δημιουργεί πελατειακές σχέσεις και βοηθάει όσους έχουν τις κατάλληλες «γνωριμίες».
- Αναρτήσεις απαντήσεων στα θέματα των εξετάσεων σε πίνακες και σε ηλεκτρονική μορφή
- Όχι στα προαπαιτούμενα μαθήματα. Είναι τουλάχιστον ανόητο να θεωρεί κάποιος ότι με το σημερινό εξεταστικό σύστημα μπορεί να πιστοποιηθεί απόλυτα ότι ένας φοιτητής που δεν περνάει το μάθημα δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις για να παρακολουθήσει ένα μάθημα κοντινού αντικειμένου. Η θεωρία των «προαπαιτούμενων» βασίζεται στην αντίληψη ότι η γνώση είναι γραμμική, κάτι το οποίο είναι επιστημολογικά λάθος γιατί η γνώση επαναλαμβάνεται, ανακεφαλαιώνεται, διασταυρώνεται και επαληθεύεται μέσα από την ταυτόχρονη μελέτη κοντινών και επικαλυπτόμενων μαθημάτων. Η εισαγωγή των προαπαιτούμενων στοχεύει μόνο και μόνο στην επιφανειακή λύση του προβλήματος της υπέρ συσσώρευσης φοιτητών στις αίθουσες και στα εργαστήρια.
- Εναλλακτικές μορφές εξέτασης (απαλλακτική εργασία, εργαστηριακή εξέταση). Το πανεπιστήμιο εμμένει σε ένα απαρχαιωμένο εξεταστικό σύστημα με σχεδόν αποκλειστικά γραπτές εξετάσεις, το οποίο σε μεγάλο βαθμό, στηρίζεται στην αποστήθιση και δεν επιβραβεύει πάντα φοιτητές με αντιληπτική ικανότητα και ικανότητα απάντησης θεμάτων κρίσεως. Στη σχολή μας το πρόβλημα είναι εντονότερο αφού ακόμα και στα εργαστηριακά μαθήματα εξεταζόμαστε γραπτά λόγω ανεπάρκειας εργαστηριακών θέσεων ενώ και στον προγραμματισμό εξεταζόμαστε σε χαρτί!