|
|
Βαθμολογία
- Πέντε εργασίες που θα περιλαμβάνουν τη λύση θεωρητικών προβλημάτων και την ανάπτυξη λογισμικού: 9 (0.25+2+2+2+2.75) μονάδες στις 10
- Τελική εξέταση: 1 μονάδα στις 10
Ύλη του μαθήματος
-
Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Ευφυείς πράκτορες (intelligent agents).
-
Λύση προβλημάτων με πράκτορες αναζήτησης (search agents). Απληροφόρητες στρατηγικές αναζήτησης:
breadth-first search, uniform-cost search, depth-first search, depth-limited search, iterative deepening
depth-first search, bi-directional search.
-
Ευρετικές στρατηγικές αναζήτησης: greedy best-first search, A*-search.
-
Αλγόριθμοι τοπικής αναζήτησης (local search): hill-climbing, simulated annealing, local beam search,
genetic algorithms.
-
Προβλήματα ικανοποίησης περιορισμών (constraint satisfaction problems). Αλγόριθμοι για λύση προβλημάτων
ικανοποίησης περιορισμών: backtracking, forward-checking, back-jumping, conflict-directed back-jumping,
heuristics, consistency levels, arc consistency.
-
Πράκτορες για αναπαράσταση γνώσης και συλλογιστική. Προτασιακή λογική και λογική πρώτης τάξης. Χρήση της
προτασιακής και της λογικής πρώτης τάξης για αναπαράσταση γνώσης.
-
Σχεδιασμός βάσεων γνώσεων, οντολογίες, παραδείγματα από διάφορες εφαρμογές.
-
Συμπερασμός στη λογική πρώτης τάξης: κανόνες συμπερασμού, unification, forward and backward chaining,
resolution, theorem proving.
-
Σύντομη εισαγωγή στο λογικό προγραμματισμό, τη γλώσσα Prolog και το λογικό προγραμματισμό με
περιορισμούς.
|